Praha 11 spustila online přepis občanské linky, který osobám
s postižením sluchu či seniorům usnadní komunikaci s úřadem a
získávání informací. Služba je poskytována zdarma.
Jestli je v současné mimořádné situaci koronavirové pandemie něco
opravdu důležité, tak informovanost obyvatel: o přijatých opatřeních,
doporučeních i dalším vývoji boje s dalším šířením nákazy.
Praha 11 se proto rozhodla rozšířit své služby a zpřístupnit osobám s poruchami sluchu občanskou linku, která na tel.: 800 104 300 slouží k poskytování širokého spektra informací občanům. Nová, zcela bezplatná online služba spočívá v simultánním, doslovném přepisu mluvené řeči a je určena hlavně lidem, kteří jsou nedoslýchaví a zároveň schopní komunikovat v českém jazyce.
„Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně doslovně vědět, co jim druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která tuto službu efektivně využije, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost, případě také cizinci, kteří češtinu ovládají jen částečně,“ vysvětlil Zdeněk Bumbálek, zakladatel společnosti Transkript Online, jež uvedenou službu poskytuje.
Jak služba funguje v praxi
««« Předchozí text: Zaměstnanecká pojišťovna Škoda zpřístupňuje svou infolinku osobám se sluchovým handicapem Následující text: Zrakový handicap jako profesní benefit ve službách pro neslyšící »»»
Ladislav Kratochvíl | 9. 4. 2020 Čt 09.15 | Komunikace | trvalý odkaz | tisk | 590x
Sdílet |
|
Stranovzhled Kráťa 8/2003. Změna koncepce 5/2006. Změna na redakční systém RS2 2008.
optimalizace PageRank.cz