web se sluchovým postižením

Tyto stránky byly vybrány Národní knihovnou ČR jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví. Stránky jsou archivovány několikrát ročně a jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.

 

Občanská linka Prahy 11 nově funguje také pro osoby s poruchou sluchu


Praha 11 spustila online přepis občanské linky, který osobám s postižením sluchu či seniorům usnadní komunikaci s úřadem a získávání informací. Služba je poskytována zdarma.

Jestli je v současné mimořádné situaci koronavirové pandemie něco opravdu důležité, tak informovanost obyvatel: o přijatých opatřeních, doporučeních i dalším vývoji boje s dalším šířením nákazy.

Praha 11 se proto rozhodla rozšířit své služby a zpřístupnit osobám s poruchami sluchu občanskou linku, která na tel.: 800 104 300 slouží k poskytování širokého spektra informací občanům. Nová, zcela bezplatná online služba spočívá v simultánním, doslovném přepisu mluvené řeči a je určena hlavně lidem, kteří jsou nedoslýchaví a zároveň schopní komunikovat v českém jazyce.

„Osoby se sluchovým postižením nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně doslovně vědět, co jim druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která tuto službu efektivně využije, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost, případě také cizinci, kteří češtinu ovládají jen částečně,“ vysvětlil Zdeněk Bumbálek, zakladatel společnosti Transkript Online, jež uvedenou službu poskytuje.

Jak služba funguje v praxi

  1. Nejprve si klient v pravém horním rohu webových stránek Prahy 11 www.praha11.cz vyhledá odkaz na občanskou linku s logem pro neslyšící.
  2. Po kliknutí na logo se zobrazí pokyn k zadání telefonního čísla, z něhož bude klient volat, a následně již prostřednictvím příchozího hovoru dojde k propojení s přepisovatelem.
  3. Přepisovatel klienta nejprve informuje, že bude upozorněn na okamžik, kdy může začít mluvit. Současně upozorní operátora občanské linky, že mu volá neslyšící klient. Poté již hovor probíhá standardně.
https://www.praha11.cz/…-sluchu.html


««« Předchozí text: Zaměstnanecká pojišťovna Škoda zpřístupňuje svou infolinku osobám se sluchovým handicapem Následující text: Zrakový handicap jako profesní benefit ve službách pro neslyšící »»»

Ladislav Kratochvíl | 9. 4. 2020 Čt 09.15 | Komunikace | trvalý odkaz | tisk | 227x



Pridat.eu Sdílet


Stranovzhled Kráťa 8/2003. Změna koncepce 5/2006. Změna na redakční systém RS2 2008.

 

Hosting poskytuje LTweb

Cestovní systém City taxi Dřevo Plzeň Maledivy PixelEU Referáty Taxi Plzeň Vtipy Weby na míru Zvesela

 

optimalizace PageRank.cz

Page

 

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Přidej komentář!


Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.
kolik je 1 + 1?
Odpověd: