![]() |
Linka pro seniory a osoby se zdravotním postižením, kterou zřídil
Magistrát hlavního města Prahy ve spolupráci se společností Život 90,
umožňuje volajícím s postižením či poruchou sluchu využít pro
bezbariérovou komunikaci doslovný přepis řeči operátora v reálném
čase.
Operátoři této speciální linky jsou připraveni podat klientům
základní informace v souvislosti s negativními důsledky současných
zdravotně bezpečnostních rizik a zavedených opatření, rovněž
zprostředkují praktickou pomoc. Mohou například propojit klienta
s dobrovolníkem pro zajištění nákupu, obstarání léků nebo jej
nakontaktují na poskytovatele sociálních či zdravotních služeb. Tato
bezplatná telefonní linka (800 160 166) funguje nonstop, volat na ni
s podporou přepisu řeči operátora je možné každý pracovní den od 9:00
do 18:00 hodin. Tuto podpůrnou komunikační službu zajišťují převážně
nevidomí rychlopísaři společnosti Transkript online. Hovor s přepisem
vyvolá klient z webu, kde také po celou dobu komunikace s operátorem
sleduje přepis jeho řeči ve speciálním okně. Služba je dostupná pod
následujícím odkazem:
https://senior.infolinky.textcom.cz/app/
Linka také spolupracuje s rohlik.cz a s kosik.cz, kam klienta přepojí, operátor s ním vytvoří objednávku nákupu a dokonce i při současných bezpečnostních opatřeních může platit v hotovosti.
To je pro seniory velmi cenná pomoc, protože mnozí z nich mívají nedůvěru k platbám online.
Mgr. Markéta Outratová
««« Předchozí text: Půl milionu sluchově postižených chybí informace o koronaviru. Nová televize to mění k lepšímu Následující text: Na infolince České průmyslové zdravotní pojišťovny je možné využít simultánní přepis řeči operátorů »»»
Ladislav Kratochvíl | 24. 3. 2020 Út 08.09 | Helpnet | trvalý odkaz | tisk | 313x
![]() |
|
Stranovzhled Kráťa 8/2003. Změna koncepce 5/2006. Změna na redakční systém RS2 2008.
optimalizace PageRank.cz