![]() |
Úřad městské části Praha 12 spustil od dubna tohoto roku pilotní projekt, který usnadní telefonickou komunikaci osobám s postižením sluchu, nedoslýchavým, seniorům a případně cizincům. Telefonní linky fungují za pomoci online přepisu. Tato služba je poskytována zcela zdarma.
Radnice Prahy 12 se rozhodla rozšířit své služby pro občany s poruchami sluchu. Zavedla proto pilotní projekt s názvem Infolinka s přepisem.
„Jsme v tuto chvíli ve fázi pilotního projektu. Na závěr tohoto projektu bychom vyhodnotili a zjistili, kolik občanů tuto službu využívá a následně bychom potom se společností Transkript uzavřeli další smlouvu,“ řekla Lenka Vedralová, radní MČ Praha 12.
Tato služba využívá simultánní přepis mluvené řeči a je určena hlavně lidem, kteří jsou nedoslýchaví nebo ohluchlí a lidem, kteří jsou schopni komunikovat v českém jazyce.
„Nechtějí používat nějakou redukovanou, zjednodušenou řeč. Chtějí skutečně vidět doslovně, co jim ta druhá strana hovoru říká. Velmi početnou skupinou, která efektivně využije tuto službu, jsou také senioři, kteří mnohdy mívají věkem získanou nedoslýchavost a tuto službu využijí také cizinci, kteří mají částečnou znalost češtiny,“ řekla Markéta Outratová, Centrum pro neslyšící a nedoslýchavé.
Nejprve si klient musí na webových stránkách Prahy 12 vyhledat textový odkaz infolinky z logem pro neslyšící. Po otevření odkazu se mu ukáže pokyn pro zadání svého…
««« Předchozí text: Telefonický hovor bez bariér - i osoby s postižením sluchu mohou plnohodnotně telefonovat Následující text: Aplikace pro osoby s postižením sluchu by měla být na úřadech samozřejmost »»»
Ladislav Kratochvíl | 24. 5. 2018 Čt 09.51 | odjinud, Komunikace, Různé | trvalý odkaz | tisk | 684x
![]() |
|
Stranovzhled Kráťa 8/2003. Změna koncepce 5/2006. Změna na redakční systém RS2 2008.
optimalizace PageRank.cz