web se sluchovým postižením

Tyto stránky byly vybrány Národní knihovnou ČR jako kvalitní zdroj, který by měl být uchován do budoucna a stát se součástí českého kulturního dědictví. Stránky jsou archivovány několikrát ročně a jejich záznam je součástí České národní bibliografie a katalogu NK ČR.

 

Neslyším a proto nemohu telefonovat s přepravcem

Vždy mám hrůzu z doručování balíku, kromě doručení Českou poštou. To mi totiž hodí doručovatelka papír do schránky, že si mám balík vyzvednout na poště. Ale doručovací služby, zejména z různých e-shopů, to je u mě pomalu na infarkt.

Často nelze při objednání zboží zvolit přepravce, musí se uvést tel. číslo a bývá to potom tak, že přepravce, nebo až přímo řidič zatelefonují, že už jedou.
Telefon mi je však platný jako hadovi noha, když neslyším a tím pádem nemohu telefonovat.  Dělám to tak, že v poznámce k objednávce napíšu něco ve smyslu, že se potřebuji domluvit přes e-mail, kdy mám koukat z okna, či tak něco, jelikož se na mě nikdo nedozvoní a je škoda, když kvůli tomu, „že jsem nebyl k zastižení“ řidič odjede, ačkoli jsem byl doma.  Přičemž ale nejsem schopen, koukat z okna dva dny v kuse (jednou mi napsali doručíme to ve středu, nebo ve čtvrtek). Následně toto sdělení odešlu i na potvrzení o objednávce, podporu atd. Výsledek bývá odpověď, že „jasně, žádný problém“. Jenže je to tak, že problém je (což si slyšící podpora etc. neuvědomí) a na balík jen napíší „příjemce neslyší“.
Tohle se mi několikrát stalo, například řidič poslal SMS (že u mě bude za pět minut – před tím nikdo nic), a já byl zrovna v čekárně u lékaře 1,5 km daleko od domova. Je jistě mrhání časem a pohonnými hmotami, když ke mě jede někdo zbytečně natřikrát. To se totiž povedlo při doručení vibračního budíku. Dvakrát mě řidič „nezastihl“ a nakonec to dopadlo tak, že mi budík převzala obsluha v restauraci, kam občas chodím (jak to řidič zjistil netuším) a měl jsem ho o týden později, než kdyby šel Českou poštou, či přepravce komunikoval a domluvili jsme se.
Přitom kdyby byl v e-shopu na přepravce uveden kontakt (písemný – nikoli pouze telefon), bylo by vše v pohodě a domluvil bych se přímo s přepravcem a ne s odesilatelem.

Perfektní to však bylo s dopravou komody. To mě totiž přepravce (FOFR) kontaktoval a po mém následném sdělení, že můj takový telefon je psaní na Skype se se mnou jejich operátorka přes Skype spojila, načež jsme komunikovali v reálném čase, úplně stejně, jako bychom, telefonovali (jen se psalo a ona telefonovala s řidičem). Doručení pak proběhlo „jako na drátkách“. Dokonce jsme si i napsali, co má kdo k obědu, když jsem čekal s tabletem před domem.

A celá myšlenka tohoto článku je, neuvádéní pouze telefonního čísla zákazníka (ve formulářích povinná položka), ale i kontakty  a písemné možnosti komunikace s přepravcem při objednávce v e-shopu.

A využít FOFR by mohli osoby s postižením sluchu, které nemohou telefonovat takto:
Zvolit v obchodě osobní vyzvednutí, oni pošlou nějaké číslo, spojit se s FOFR, předat to číslo, FOFR by to vyzvedli a doručili.
Na webu mají i kalkulátor, co by to stálo
 http://www.fofrcz.cz/…tani_cen.php

««« Předchozí text: Titulky z pohledu uživatele Následující text: Není možné rozklikávat každý pořad v televizních programech »»»

Ladislav Kratochvíl | 15. 7. 2014 Út 10.25 | Komunikace | trvalý odkaz | tisk | 2928x



Pridat.eu Sdílet


Stranovzhled Kráťa 8/2003. Změna koncepce 5/2006. Změna na redakční systém RS2 2008.

 

Hosting poskytuje LTweb

Cestovní systém Egypt PixelEU Referáty Taxi Plzeň Tennis Vtipy Weby na míru Zájezdy Zvesela

 

optimalizace PageRank.cz

Page

 

Komentáře k textu

- Formulář pro nový komentář

reaguj[1] Eva

Tento problém řeším často. Jak jsem se dozvěděla z ČOI, problém by vyřešilo lepší přebírání evropské spotřebitelské legislativy. Dle směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů, článek 6 odst. 1 písm. c), je v případě smluv uzavřených na dálku povinen prodávající poskytnout spotřebiteli, mimo jiné, zeměpisnou adresu, na níž je usazen, telefonní číslo, číslo faxu a e-mailovou adresu, pokud existují.

Naši poslanci ovšem při přebírání této části směrnice do nového občanského zákoníku dali podnikatelům za povinnost uvádět pouze svoji totožnost, popřípadě telefonní číslo nebo adresu pro doručování elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj, čímž, mimo jiné, způsobili (nám) problém. Takže nyní je na poslancích, aby naši legislativu odpovídajícím způsobem přizpůsobili té evropské…

16. 7. 2014 St 17.58
Přidej komentář!


Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.
kolik je 1 + 1?
Odpověd: